tisdag 20 oktober 2009

I´m back in business!!

Äntligen har jag fått ändan ur vagnen och ska börja skriva igen.

Dagen har varit händelserik ,först mkt möten på jobbet, sedan möten av det privata slaget.

Idag skulle Emelie (idag är dagen för dem under 30)vaccineras för svininfluensan eftersom hon och jag tillhör riskgrupperna som det så fint heter. Hon har i flera dagar varit livrädd och igår hade hon svårt för att sova, likaså var hon orolig imorse.... vi åkte till VC direkt då hon kom från skolan och vi sa inte mkt på vägen dit - för allt jag sa sa hon "mamma, det är inte roligt". Väl på VC så får vi vänta på vår tur och får komma in till en sköterska, som jag förövrigt känner via jobbet. Emelie är likblek och jag är "superpositiv"!
Fram kommer sprutan och Emelies blå är stora som tefat -sticket kommer och Emelie blundar och det ser ut som hon ska svimma! Då säger sköterskan "Det var det, nu känns det inget mer" -Emelie spärrar upp ögonen och utbrister nästan besviket - " VA, det gjorde ju inte alls ont - så konstigt!" och tittar på sprutan i armen med ett stort leende, - vänder sig till mig och säger " mamma, jag har kommit på en sak - jag oroar mig alldeles för mkt! Underbara UNGE!

Sedan fick jag också vara "under 30 för en dag" och få min spruta jag med! Det är aldrig fel med kontakter......och när vi ändå var där så tog hon (sköterskan) en titt på mina utslag i ansiktet- fixade en läkartid med lite väntetid - då hann vi hämta Jonathan och ta en fika på TANT GRÖN -Mums....Bästa kanelbullarna i stan! -och tillbaka igen till VC. Känner helt klart att den nya VC i Brämhult officiellt är invigd av Johanssons! Ett bra vårdval dock!

Med tanke på svininfluensan och vaccinationen, så läste jag nyss på om biverkningarna i den brochyr vi fick med hem och blev faktiskt lite full i skratt. Under biverkningar brukar det stå
att det drabbar ca 1 av 10000 eller 1 av 1000.
Inte här inte, utan här står det att 1 av 10 minst får en eller flera symptom LOL..... Räknar nog med ett "litet tryne" i ett par dagar....Nöff nöff

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaks i blogg-världen underbara du! :) Som den hobbyhypokondriker jag är så har jag ju ännu inte bestämt mig för om jag är mest rädd för svininfluensan eller vaccinets biverkningar... :) Kram kram

    SvaraRadera